Reisverslag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Koen en Kathy Bomas Joosen - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Koen en Kathy Bomas Joosen - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Door: Koen en Kathy

Blijf op de hoogte en volg Koen en Kathy

12 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

9 oktober 2014

Vanmorgen was het dan zo ver, onze wekkers gingen rond de klok van van 04.00 uur. De koffers moesten voor de laatste keer gewogen worden. Alles moest de auto's in en we konden vertrekken. Rond de klok van kwart voor 7 kwamen we elkaar tegemoet bij de incheckbalie nummer 1 tot 16. Het in checken van de bagage kon van start. Naar dat bij ons natuurlijk de printer rol op was, en Koen zijn koffer 200 gram te zwaar. Konden we eindelijk inchecken. Naar een kopje koffie moesten we dan om kwart over 8 naar de gate toe, gate F9, vertrekhal 2. Het afscheid was even zwaar, binnen 2 minuten waren we weer terug want we hadden de verkeerde vertrekhal. Toen we eindelijk de goede vertrekhal hadden gevonden (konden wij niks aan doen, want hij was verplaatst), konden we door de douane heen. Daar hebben we nog zo 20 minuutjes moeten wachten voor we echt het vliegtuig in mochten. Ons vervellen deden we niet, we hadden zo veel, lieve berichtjes die we nog even konden beantwoorden. Daar zaten we dan, het was echt zo ver. Het vliegtuig starten om 10:00 uur. Precies half 11 op afgesproken tijd gingen we vertrekbaan op en de lucht in. Nu zitten we dan in het vliegtuig, wat een enorm toestel! We hebben net wat drinken gehad met nootjes en een heerlijk lunch, met een salade, warme pasta, toast met Hollandse kaas, bekertje water en een chocolade mousse met soezen. Daarna kregen we nog een ijsje en nu wachten we op net warme eten. Het is nu inmiddels 15:39 dus we zitten op de helft van onze vliegreis. We gaan nu nog even een filmpje kijken en maken het straks af. Toen we eenmaal mooi om half 2 landen moesten we nog zo uur wachten om door de douane heen te komen. We wisten wel dat hier alles op het gemakje ging, maar daar kwamen we nu echt achter. Eenmaal door de douane heen stond Daniel op ons te wachten. We werden keurig met de auto opgehaald en Daniel bracht ons naar ons huisje toe. Het was zo half uurtje rijden. Bij het huisje aangekomen hebben we eerst alles uitgeruimd en de kamers verdeeld. Daarna hebben we boodschappen gedaan bij de supermarkt hier om de hoek. We hadden nog geen auto dus alles te voet moet er gebeuren. Bij het huisje terug hebben we alles afgewassen en opgeruimd van de boodschappen. We moesten de winkelwagen mee nemen want letterlijk staat er alleen een bank, een bed en een tafel in ons huisje. Daarna heeft Koen lekkere hamburgers gemaakt en die hebben we heerlijk opgepeuzeld. Toen zijn we lekker naar bedje gegaan.

10 oktober 2014
Zo de eerste echte dag brak aan. Naar een iets rare nacht rust, het tijdverschil is even wennen. We waren om 3 uur wakker en na een uur weer in slaap gevallen te zijn waren we toen weer om half 7 wakker. De dag begon dus lekker vroeg. Toen we rustig ontbeten hadden en lekker geappt met de familie en vrienden zijn we gaan douche. Nou dat was niet nodig want het viel hier met bakken uit de hemel met onweer erbij. Naar een uurtje klaarde het op en zijn we naar een plaatsje hier een half uurtje vandaan gaan wandelen. Het eiland is niet erg schoon, overal liggen vuilniszakken en blikjes enz. Eenmaal aangekomen bij het strand was het een plaatje. Daar hebben we wat winkeltjes bekeken en een broodje gehaald bij de Subway. Toen zijn we terug gelopen en nog wat boodschapjes gehaald. We zijn nu op zoek naar een auto maar dat is best lastig. We wilde vandaag pasta eten. Nou dat was me al een avontuur opzich.. De groenten snijden met een flexibel mes, op 2 elektrische spiralen probeerde we het water te koken voor de pasta. En ja hoor 1 uur verder kookte het. 1,5 uur verder we hadden ons bordje pasta. Nu zitten we heerlijk op een te harde bank en gaan daarna lekker slapen.

12 oktober 2014
Zo we zitten al weer op dagje 4. Gisteren hadden we van 6 uur Smorgens tot half 11 regen, en nee dat is geen klein buitje. Het giet dat ons gootje voor ons huis lag zeker 6 cm water in. Ondertussen hadden we ontbeten en gedoucht. Toen ik me make-up wilde pakken schrok ik me rot, er zat zo vies dik rood beestje op me tas. Ik hard Koen gillen die hem naar buiten bracht. Bleek het een kakkerlak te zijn, ill. Toen het droog was hebben we onze strand spullen gepakt en zijn gaan lopen. Tot er zo taxi busje voorbij reed. Hier gaat dat zo: je loopt gewoon over straat, er komt een busje langs, hij of zei toetert. Je steekt je hand op en stapt in. Je betaald ongeveer 6 gulden en hij brengt je waar je wilt. Gisteren hebben we dus lekker heel de dan aan het strand van Cabana Beach gelegen. Ik dacht even lekker 5 minuutjes in de zon, nou ik was er zo uit en bij Koen onder de palmbomen gaan liggen. De zon is hier heel anders dan in ons Nederland. Als hij begint te schijnen is hij ook echt warm en dus moeten we goed insmeren. Het is hier nu regen seizoen, dat betekend Smorgens even regen en daarna heel de dag gewoon zon en 30 graden. Die regen is niet zo erg dan koelt het iets af, nog bloed heet hoor. Maar er is nu een muggen plaag vanwege het vochtige weer. Ik heb zo 38 steken al en Koen ookal een behoorlijk aantal. Je kan er niks tegen doen, sprayen spuiten, niks werkt. Dus we lopen nu lekker voor lul met al die bulten. De mensen hier worden niet gestoken want die hebben een dikkere huid als ons dus die hebben er geen last van. Toen we van het strand afkwamen zijn we nog even boodschapjes westen doen en voor een auto gebeld. Die komen ze vandaag brengen om 11:00. Daarna hebben we een maaltijd salade gemaakt van tonijn. Zoals niet anders hier, hadden we natuurlijk geen blikopener. Dus Koen heeft het met een mes open geprikt gaatje voor gaatje, haha ja echt kamperen hier. Toen hebben we nog even gefacetimet met onze vriendjes en familie en zijn op tijd gaan slapen.

Vanmorgen waren we al weer vroeg wakker. Koen heeft heerlijk geslapen die slaapt aan de achterkant van ons huisje maar ik aan de voorkant en onze buren hadden even bedacht om een leuk feestje te bouwen. Kort nachtje dus maar goed, inmiddels is het nu 9:00 in de morgen hier dus zijn we al weer 2 uurtjes wakker. We moeten nu thuis blijven omdat zoals ik net al zei de auto komen brengen. Als we de auto hebben gaan we naar Zanizibar en Zest toe om te gaan kijken op ons nieuwe werk. We zijn erg benieuwd hoe alles eruit ziet daar en hoe het werkt.

• 12 Oktober 2014 - 18:32

Zus Van Der Pluym:

Nou ik heb je reis verslag gelezen heel interessant zo blijven wij ook wat op de hoogte ha ha nou veel succes daar en groetjes van ons

• 20 Oktober 2014 - 00:05

Leuk om die reis verslagen te lezen groetjes

• 20 Oktober 2014 - 00:05

Leuk om die reis verslagen te lezen groetjes

• 20 Oktober 2014 - 00:07

Adrie Verkerke:

Leuk om die reis verslagen te lezen , en de foto's te zien. Groetjes